Skräckis från 06

för ungeför 2 år sen skrev jag och josefine en "skräck"historia som vi tyclte skulle bli världskänd. men vi skrev aldrig klart den. hihi den handlar om östertäljefolket, inte alla men de flesta... å vi har stavat fel JA, men de va två år sen så ;) ha överseende med de :D pussiiis


Ungdomarna kliver av bussen. Buss mannen tar tag i Williams arm:
 - Bara så du vet är skogen hemsökt. Om ja vore er, skulle jag hålla mig till vänster stigen.
- Hehe , Arrå ehum det låter bra ! Ungdomarna går en stund på en stig tills dom kommer fram där stigen delar sig.
- Jaha, vilken väg? säger amanda
- Öh vägen till höger ser bra ut säger Daniel o börjar gå.
 - Men vänta, den här vägen ser läskig ut kan vi inte ta den andra? Säger Josefine.
- Men lägg av, sluta larva dig Josefine. Säger Elin och går efter Daniel.
- Men kom nu josse , säger jack o tar Josefine i handen. Viktor och Zerina följer efter i sin egen lilla värld. Wille står kvar och tänker, var det inte någonting han skulle minnas. -
Kommer du eller, säger Ellen irriterat.
- Jaa.. men det var nåt, äh! Jag kommer. Säger Wille
 - Men bra. Säger Ellen ännu mer irriterat. Efter två timmar slänger Ellen sin väska i marken:
- Hallå! Jag orkar inte gå mer nu, är vi inte framme snart? Säger hon.
 - Jag orkar inte heller gå, jag har ont i mina fötter. Medger Amanda
 - Men om vi går lite till så kanske vi snart är framme. Säger Elin.
- Men vi har gått så här i typ två timmar nu. Borde vi inte vara framme? Frågar Zerina.
 - Vilket ras! Säger Daniel.
- Vadå, säg inte att vi har gått vilse. säger Josefine.
- Nej då! Vi är inte vilse, vi är bara lite trötta. Vi sätter oss och vilar en stund och tar en bulle. Säger Viktor positivt.
 - Jahapp! Säger Daniel o sätter sig ner.
- Låter bra. Då sover jag en stund. Ler tim och så lägger han sig ner och lutar huvet mot amandas mage.
 - Var är jack? Frågar Josefine. Plötsligt kommer en visslande jack fram från en buske. Han sätter sig ner bredvid josse. - Jag var och pissade. Säger han och sedan tar han en kanel bulle.
 - Åh!, du har ju inte tvättat händerna. Vad äckligt!. Säger Zerina.
- Vart ska han tvätta händerna? Säger Daniel.
- Men vi måste gå nu, så sluta tjafsa. Säger Elin.
- Akta väggen! . retas Daniel. - ”haha” Kom nu! Säger Elin.
 - Åh, Mina fötter! Säger Amanda. Alla packar ihop fikat och reser sig upp för att gå.
- vems sko? Ropar Tim.
- Oj! Det är min, jag kände väl att det var något som saknades. säger Viktor glatt. Alla börjar skratta åt Viktor.
 - William, du har inte sagt något på länge. Har tandställningen fastnat i fettet?! Hånler Daniel.
- Jag har faktiskt tagit bort den om du inte märkt det, men det är ju tur att du har så långt hår så inte öronen syns. Då skulle nog fåglarna tro att det var sittpinnar. Ger William igen.
 - Vad sa du? Danne slår William hårt på armen.
- Aj! Sluta. skrattar William.
- Vi går nu! Säger Elin. Alla börjar gå.
 - NEJ vänta! Var är min mobil? Jag hittar inte den. Josefine letar igenom sina fickor. Jack suckar sen säger tim:
- Jag har den. Du märker inte när man tar den.
- Men kan vi gå så vi kommer fram någongång. Säger Amanda.
 - Jaja, säger tim. Dom går i en halvtimme.
- Det börjar bli mörkt. säger Josefine.
- Men titta det är någonting som lyser där framme. Skriker Ellen.
- Äntligen några folk i alla fall. Säger jack. Dom går igenom ett buskage och ser en äng med sex stycken husvagnar.
- Åh , en camping plats vad mysigt, äntligen framme!. Säger Zerina.
- Men det värkar inte vara några här. Säger amanda.
- Kom Danne, vi går och kollar om det är några i husvagnarna. Säger Tim.
 - Aa , dom här husvagnarna ser ju riktigt fräscha ut. Säger Danne.
- Asso, det är någonting som är fel här. Om det lyser och ni säger att det är folk här. Var är då bilarna? Och var är bilvägen? Säger josse
 - Dom kanske fick skjuts hit. Säger Elin.
- Aha, och var är bilvägen då ? , tror du att alla åkte med samma bil eller? Säger josse.
- Men sluta nu, var glada att vi kommit fram Viktor. Ellen o William kommer fram
 - Men hallå har ni sätt Jimmy? Säger Ellen.
- Va? Vi trodde han var med er. Säger jack.
 - Nej ,vi trodde han var med er. Säger William.
- Åh nej! Säger amanda Tim och Daniel kommer tillbaka.
- Hallå, har ni sett Jimmy? han är borta. Frågar Elin.
 - Ne seriöst är han borta. Säger Daniel.
 - Men suck! Ring honom då. Säger tim.
- Titta inte på mig, jag har inte hans nummer. Säger Wille.
- Jaja, jag får väl ringa han då. Säger amanda.
- Men hitta inte någonting? Var det några där? Frågar jack tim & Daniel.
- Ne , inte ett skit finns här. Men husvagnarna var olåsta. Säger Daniel.
- Vah? Är det inga här? Hur kan det då lysa? Frågar Josefine.
- Dom kanske glömde släcka efter sig. Säger Viktor lugnt. - Men alla husvagnar? Säger Josefine.
- Men vi tar det imorgon, vi är elva stycken och det finns sex husvagnar här. Vi kan dela upp oss. Säger Ellen.
 - Men Jimmy är inte här? stackars Jimmy han är helt ensam. Tänk om nåt har hänt och vi har bara gått!! Säger Zerina.
 - Men Amanda ringer väl? Säger Viktor.
 -


Det finns tyvärr ingen fortsättning, men vem vet.. en dag kanske det kommer en.
1 sanna:

skriven

Hoppas du haft en bra helg:)

Godnatt

2 Viktor:

skriven

Fett bra, realistiska personligheter:) DET MÅSTE SKRIVA EN FORTSÄTNING!

3 Amanda Sandberg:

skriven

hahahha jag dör

Kommentera här: